5 zdrowych posiłków do pracy

Wiele osób na co dzień źle się odżywia w pracy. Zazwyczaj jedzą coś w biegu, mało wartościowe przekąski, gotowe odgrzewane dania albo słodycze. W ten sposób dostarczają organizmowi tylko puste kalorie, które na długo go nie nasycają. Po powrocie do domu najczęściej robią to samo bez zaplanowanych posiłków albo nawet jedzą duże ilości, zabijając wilczy głód. Najlepiej jednak zapakować odpowiednie posiłki do pracy, by temu zapobiec. Jak przyrządzić szybko 5 z nich?

Sałatka w kilku wydaniach

Sałatka zawsze jest dobrym pomysłem. Można ją przygotować w wersji obiadowej z sałaty, pomidorków koktajlowych, mozzarelli, kurczaka i oliwek, z lekkim dresingiem z oliwy, octu balsamicznego i ulubionych przypraw. W zasadzie do takiej sałatki można dodać wszystko, co po prostu lubimy. Inna wersja to na słodko z owoców. Zamiast słodyczy lepiej zrobić sałatkę z banana, winogron, grejpfruta, gruszki itp.

Pożywny koktajl

Świetnym sposobem na szybki posiłek jest koktajl. Zmiksuj co lubisz – owoce, warzywa, szpinak, seler naciowy itp. Ważne, aby było smaczne i pożywne. Będzie to jedna z porcji owoców i warzyw, o których nie można zapominać w ciągu dnia. Najlepiej dołączać je do każdego posiłku.

Ser biały z żurawiną

Dla właściwego funkcjonowania organizmu ważna jest również odpowiednia porcja białka. To dzięki niej nasze mięśnie mają siłę pracować i się rozwijać. Dla urozmaicenia można do niego dodać rodzynki albo bardzo zdrową żurawinę. Serek z żurawiną i odrobiną jogurtu będzie pożywną i szybką przekąską.

Omlet

Omlet również jest dobrym pomysłem. Jajka są pożywne i zawierają wiele cennych wartości odżywczych. Na patelni na oliwie można podsmażyć paski papryki, cebulę pokrojoną w kostkę, pieczarki. Zalewamy wszystko roztrzepanym jajkiem, przykrywamy patelnię i smażymy. Omlet ładnie urośnie i można go pokroić jak pizzę do pudełka.

Kaszotto

Możesz je zrobić z kaszy gryczanej albo jaglanej. Dodajemy tak samo ulubione warzywa, podsmażamy na patelni z ugotowaną kaszą, możemy dodać też tuńczyka albo kurczaka, trochę oliwy. Kaszotto będzie pysznym i zdrowym pomysłem na obiad. Można je jeść na zimno, jak i na ciepło, odgrzane w mikrofalówce.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *