Dieta na stawy

Kiedy stawy zaczynają boleć, oznacza to zazwyczaj, że dzieje się z nimi coś niedobrego. Czasami jest to zwykłe przetrenowanie, przeciążenie stawów intensywną pracą, ale może to być również objaw ich choroby. Oprócz wizyty u ortopedy przyda się również zmiana diety. Niektóre produkty mogą nam pomóc w odzyskaniu zdrowia stawów.

Dlaczego stawy bolą?

Przyczyn bólu stawów jest wiele. Najczęściej dotyczy on kolan. To bardzo złożone stawy w naszym ciele. Ich ból może oznaczać zbyt intensywną pracę. Zdarza się on u osób, które często biegają, trenują na siłowni, często podnoszą duże ciężary, a nawet jeżdżą na nieodpowiednio dobranym rowerze. Przyczyną bólu stawów może być również ich choroba. Zwyrodnienia dotykają nawet młode osoby. Winna jest za nie genetyka, jak i urazy stawów z przeszłości. Jeśli zaś chodzi o staw łokciowy to za jego ból odpowiadają najczęściej długotrwale wykonywane zajęcia polegające na cały czas takich samych ruchach np.: szycie na maszynie, gra na skrzypach, a nawet klikanie myszką od komputera. Częste schorzenie stawu łokciowego to tzw. łokieć tenisisty, choć nie dotyczy ono tylko grających w tenisa. Przyczynę bólu stawów określi lekarz ortopeda, więc kiedy ból nie mija, warto skorzystać z jego pomocy.

Jak sobie pomóc?

Lekarz nie tylko zaleci odpowiednie leki czy zabiegi, ale też na pewno powie o ćwiczeniach na kolana czy łokcie. Ich odpowiedni zestaw pozwoli rozruszać i wzmocnić stawy oraz poprawi ich kondycję. Systematyczne powtarzanie ćwiczeń niesie za sobą bardzo dobre rezultaty. Ważna także odpowiednia dieta. Co jeść kiedy mamy problem ze stawami? Na pewno w naszej diecie nie powinno zabraknąć nabiału, bo białko jest ważnym budulcem chrząstki. Poza tym powinniśmy jeść zboża i warzywa strączkowe, które pomagają w produkcji mazi stawowej, która wspiera prawidłową pracę stawów. Zalecane są także oliwa, ryby i czosnek, które leczą stany zapalne oraz inne warzywa i owoce, by tkanki stały się odżywione i bardziej elastyczne.

Nie są zalecane natomiast w dużych ilościach czerwone mięso, białka zwierzęce, białe pieczywo i makarony, potrawy smażone, żywność z dużą ilością cukru czy konserwantów. Lepiej ograniczyć także alkohol, mocną kawę i herbatę. Odpowiadają one za mniejszą wchłanialność wapnia z posiłków oraz białka.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *