Dlaczego warto jeść płatki owsiane?

Płatki owsiane można jeść na wiele sposobów. Nie tylko przygotowywać z niej owsiankę, ale też pancakesy, dodawać do jogurtu, a nawet przygotować z nich panierkę. Można znaleźć wiele przepisów na dania z płatkami owsianymi, które są rekomendowane jako zdrowy składnik codziennej diety. Jakie dokładnie ma korzyści ich spożywanie i jakie składniki odżywcze znajdziemy w płatkach?

Witaminy i minerały w płatkach owsianych

Owies jest najbogatszy w białko ze wszystkich zbóż, a więc posiada najlepszy zestaw aminokwasów. Znajduje się w nim duże ilości witaminy B6, B1, kwasu pantotenowego, selenu, magnezu. Poza tym płatki owsiane są bogate w witaminę E, która jest silnym przeciwutleniaczem. Wraz z produktami mlecznymi dostarczają więc wielu witamin i minerałów, niezbędnych zarówno do prawidłowego funkcjonowania mózgu, układu nerwowego, jak i spowalniającego procesy starzenia. Co więcej znajduje się w nich wiele błonnika, a więc substancji, która nie tylko powoduje uczucie sytości, ale i pomaga pozbywać się z organizmu toksyn i szkodliwych związków powstających podczas przemiany materii.

Płatki owsiane dla zdrowia

Płatki owsiane z powodu zawartych wielu substancji odżywczych zapobiegają także powstawaniu chorób, jak i pomagają utrzymaniu prawidłowej wagi. Owsianka może więc zapobiegać rozwojowi miażdżycy, cukrzycy, astmy. Dzięki zawartości błonnika sprzyja osobom na diecie, pozwalając na dłużej zachować uczucie sytości, a więc jeść mniej. Poprawia poza tym przemianę materii, pomagając zachować zdrowy układ trawienia. Płatki owsiane mają przy tym bardzo małą ilość kalorii, są lekkostrawne i nie powodują uczucia pełności. Zalecają je dietetycy dla osób chcących przebywać na zbilansowanej, zdrowej diecie.

Ciastka owsiane z nutellą i bananami

Świetną propozycją dla osób na diecie są słodycze wykonywane z płatków owsianych. Można z nich przygotowywać batoniki czy ciastka. Najprostszym przepisem jest ten na ciastka owsiane z płatków, nutelli i bananów. Wystarczy rozgnieść dwa dojrzałe banany, dodać dwie łyżki nutelli i 200 gram płatków owsianych, by powstała gęsta masa. Formujemy z niej na blaszy ciastka i pieczemy 15 minut w 180 stopniach. Ciastka są pyszne, a nie zawierają sztucznych substancji, słodzików, tłuszczy. Dla tych bardziej fit polecamy też zamiast nutelli dodać łyżkę miodu i bakalie. Smacznego!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *