Oczyść organizm po lecie

Upały, urlopy, wakacyjne przysmaki – wszystko to powoli za nami. Wiele osób budzi się nagle po wakacjach i widzi na wadze parę kilo więcej, ma bóle głowy, kiepsko sypia czy czuje ogólne rozbicie. Niestety zmiana diety, mała ilość snu, zmienny klimat dają się nam we znaki i po wakacjach tak naprawdę wiele osób czuje się bardziej zmęczonych, niż przed nimi. To dlatego, że organizm może być odwodniony przez upały czy zanieczyszczony toksynami przez niewłaściwe odżywianie. Czas więc stanąć na nogi. 

Oczyszczająca dieta – czas na zmianę odżywiania

To od tego, co jemy zależy w dużej mierze nasze samopoczucie. Przetworzone jedzenie, gazowane napoje, alkohol – wszystko to powoduje, że choć jesteśmy zadowoleni, to po czasie czujemy się źle i nie znamy tego przyczyny. Tymczasem w organizmie odkładają się toksyny i nie potrafimy się ich sami pozbyć. To dlatego co jakiś czas warto zrobić sobie dietę lub nawet na stałe zmienić sposób żywienia. Dobrym wyborem są owoce i warzywa. Powinny znajdować się w każdym posiłku, a nawet go stanowić. Sałatka owocowa na śniadanie będzie świetnym rozwiązaniem, a grillowane warzywa z rybą sposobem na pożywny i lekki obiad.

Polecamy również koktajle owocowe i warzywne, a nawet soki, które można robić samemu w domu. Ważne jest picie dużej ilości wody, bo organizm podczas upałów łatwo się odwadnia, a dodatkowo traci ważne składniki mineralne. Można je uzupełnić robiąc sobie kurację elektrolitami, dostępnymi w aptece. Dobrym wyborem jest picie wody z cytryną, która oczyszcza naturalnie organizm.

Relaks, aby się wyciszyć i lepiej poczuć

Balans warto złapać również wyciszając się i odpoczywając. Sauna jest doskonałym rozwiązaniem, by się wypocić i pozbyć toksyn z organizmu. Trzeba jednak rozsądnie z niej korzystać i nie dla wszystkich będzie ona wskazana. Po drugie przydadzą się po prostu chwile relaksu podczas spacerów, delikatne wędrówki po górach, joga, która pozwoli się rozciągnąć i rozluźnić. Można również wybrać się na masaż czy nawet zinwestować w weekend w SPA. Najlepiej w pojedynkę lub z osobą, która wyjątkowo dobrze na nas działa. Po takiej zmianie przyzwyczajeń, przestawienie się na czas jesienno-zimowy z pewnością przyjdzie nam łatwiej i lepiej się poczujemy.

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *