Odżywiaj się zdrowo w nowym roku!

Nowy rok jest czasem robienia sobie postanowień, obietnic zrzucania zbędnych kilogramów i dbania o sylwetkę. Chociaż postanowienia warto robić bez żadnej okazji, bo zawsze jest pora, aby coś zmienić w życiu, to jednak sylwester najczęściej skłania nas do podejmowania wyzwań i próbowania nowych rzeczy. Na pewno warto sobie postanowić, aby jeść zdrowiej, nie tylko, aby zrzucić zbędne kilogramy, ale też po to, by czuć się lepiej i być zdrowym. Jakich zasad powinniśmy zacząć przestrzegać?

Nowa dieta na nowy rok

Nikt nie mówi tutaj o restrykcyjnych dietach i zasadach żywieniowych. Jednak jeśli chcesz od dawna zrzucić zbędne kilogramy, by czuć się atrakcyjniej, masz problemy z cerą, jesteś ciągle zmęczony czy masz za mało energii do codziennych zadań i obowiązków, powinieneś właśnie przyjrzeć się swojej diecie. Może jesz za dużo słodyczy, fast-foodów, odżywiasz się nieregularnie, sięgasz po przetworzoną żywność, a jedynym urządzeniem do przygotowania posiłków jest dla Ciebie mikrofalówka? Taka dieta nie prowadzi do niczego dobrego, więc czas na zmiany i postanowienia!

Będę jeść zdrowo!

Aby być zdrowym, trzeba przede wszystkim jeść regularnie i zwracać uwagę na jakość posiłków. Idąc na zakupy zrób listę i się jej trzymaj. Omijaj szerokim łukiem alejki z przetworzonym jedzeniem, słodyczami, chipsami. Najlepiej ograniczyć ich spożywanie do minimum. Zamiast tego zapisz na kartce duże ilości warzyw, nieco mniejsze owoców, różne rodzaje mięsa, ryb, pełnoziarniste pieczywo, makarony, kasze i ryże. Następnie zamień niezdrowe tłuszcze na te dobre dla zdrowia – oliwę z oliwek, olej lniany, olej sojowy, olej z pestek winogron. Staraj się nie smażyć, a więcej gotować i piec. Pamiętaj, że zdrowe są także jajka, chudy nabiał, orzechy. O ich wartości odżywczej oraz witaminach i minerałach, jakie zawierają znajdziesz sporo informacji np.: w książkach. Spraw sobie jedną na dobry początek! Im więcej dowiesz się o zdrowej diecie, tym lepiej. Ułożysz dla siebie jadłospis smaczny i wartościowy, który wcale nie będzie przypominał rygorystycznej diety, która szybko skłoni Cię do powrotu do starych nawyków.

Chwila słabości… czemu nie?

Masz ochotę na coś słodkiego? A może przekąskę do filmu? Nie czuj się winny i zjedz coś! Tylko musisz w tym wypadku wybrać mądrze. Gorzka czekolada nie zaszkodzi w małej ilości, tak samo pełnoziarniste ciastka. Wyłóż na talerzyk np.: trzy, nie kładź przy sobie całej paczki, bo nic dobrego to nie wróży. Naucz się także samemu robić zdrowe przekąski – batoniki z musli czy frytki bez smażenia. Takie zamienniki pozwolą Ci zawsze kiedy najdzie Cię ochota zjeść coś pysznego i jednocześnie zdrowego.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *