Zdrowa dieta – 3 najczęstsze błędy

Zależy Ci, aby na co dzień się zdrowo odżywiać, ale mimo to popełniasz wiele błędów żywieniowych? Prowadzisz zdrową dietę, jednak nie widzisz jej efektów? Pewnie popełniasz kilka błędów, przez które nie możesz schudnąć lub wypracować wymarzonej sylwetki. Oto 3 z nich.

Za dużo cukru w posiłkach

Cukier jest Twoim największym wrogiem jeśli mowa o zdrowiej diecie. Ograniczasz słodycze? Świetnie, jednak nie oznacza to, że nie spożywasz cukru i to w dużych ilościach. Pijesz soki owocowe? Słodzisz kawę czy herbatę? A może jesz jogurty i serki homogenizowane? Oto źródła cukru, które codziennie dostarczają go mnóstwo do organizmu. Zamień więc sok w kartonie na ten świeżo wyciskany, cukier na miód, a jogurty owocowe na te naturalne z ulubionymi owocami, które po prostu w nie wkroisz.

Nieregularne posiłki

Nie jesz regularnie, bo nie masz czasu, ciągle jesteś zabiegany, zapominasz o śniadaniu, w pracy łapiesz byle co np.: batonik z automatu, a wieczorem urządzasz sobie prawdziwą ucztę. W ten sposób nie będziesz się odżywiał zdrowo. Musisz planować swoje posiłki, jeść regularnie i w miarę równe porcje. Kiedy nie masz czasu na posiłek, miej przy sobie owoc czy warzywo jako przekąskę. W końcu musisz jednak zjeść coś sycącego. Zabierz więc w pojemniku sałatkę czy owsiankę. Wystarczy 10 minut na pożywny posiłek.

Za mało wody

Aby Twój organizm prawidłowo pracował, dobrze trawił posiłki i był regularnie oczyszczany z toksyn, musisz pić duże ilości wody. Najlepiej wody niegazowanej. Jeśli nie do końca Ci smakuje taka woda, możesz dodawać do niej cytrynę, miętę a nawet ogórek. Wtedy będzie smaczniejsza i jeszcze lepiej wpłynie na organizm. Oczywiście wodę możesz zamienić w herbatę, najlepiej zieloną. Kawa także jest zalecana, przyspiesza metabolizm, ale nie w dużych ilościach.

Popełniasz te błędy żywieniowe? Jeśli zależy Ci na zdrowiu, dobrym samopoczuciu i zgrabnej sylwetce, lepiej ich unikaj. Pamiętaj, że zdrowa dieta jest bardzo ważna. Postaraj się również dostarczyć swojemu organizmowi odpowiednią dawkę ruchu. Czasami wystarczy szybki spacer, zamiana windy na schody czy jazda na rowerze do pracy.

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *